Враження від турніру

Враження від турніру

Скороченням тривалості дня грудень завжди вносить депресивні нотки у загальне звучання настрою. Психологи у таких ситуаціях радять вмикати якомога щільнішу ілюмінацію у своїй квартирі, аби зайвий раз не впадати у безпричинний смуток. Але я пішов набагато далі і панацею світла вжив у промислових масштабах, аби гарантовано не залипнути у грудневій депресії. Такий шанс підвернувся мені завдяки щорічному Турніру для дизайнерів світла LVSdesign.

Розробники цього амбітного заходу володіють двома беззаперечними козирями, а саме потужною платформою світлотехнічного устаткування та стратегією розбудови цієї галузі актуального арту. Щодо першого, варто було б відзначити переваги студії LVSdesign, яка нафаршована професійним обладнанням та має найпотужніший програмний інструмент Cast Wysiwyg . Саме це дозволяє початківцям та спеціалістам входити в контекст провідних тенденцій художньої світло-динаміки та опановувати нові мистецькі прийоми при управлінні сценічним світлом. Щодо другого, усе на порядок складніше, адже галузь лайтінг і моушен-дизайну в Україні забудовується значно повільніше, ніж повинна була при такій великій кількості творчих та розумних людей в країні.

З огляду на відсутність в Україні освітніх закладів, що готували б фахівців цієї сфери, Турнір, по суті, є своєрідною, і поки єдиною для дизайнерів сценічного світла можливістю отримати практику для зросту. Тож організатори поставили собі за мету розвивати подібними заходами не більше, не менше ̶ вітчизняну самобутню кузню лайт-дизайнерів та сформувати на базі проекту LVSdesign повноцінну професійну спільноту в масштабах країни. Такого роду амбіція є виправданою, адже якщо забути про нашого північно-східного сусіда, найближчі країни сусіди не можуть похвалитися нічим подібним. Закордонні заходи, на які можна рівнятися та переймати досвід у цій царині – це німецький Martin Professional’s Young Lighting Designer Contest, британський Knight Of Illumination Awards, південно-африканський Lighting Designer Contest (LDC), американські Hog Fact Competition та Live Design International (LDI).

Більше місяця тривав відбірковий тур серед майбутніх майстрів світлових шоу. Кожен з них випробовував власні сили в межах студії, паралельно опановуючи нові технічні прийоми задля втілення у життя свого світло-художнього задуму. Кульмінаційний етап відбувся 7 грудня на головному майданчику згаданої світлової лабораторії.

Перед глядачами розгорнулося феєричне дійство з різноманіття конкурсних робіт молодих лайт-дизайнерів. На великому фронтальному екрані студії з’являвся вражаюче поєднання кольорових світлових спалахів, світлових променів та відео-графіки. Якісний sound відтворював музичну композицію, яку синхронізували рухливі і насичені світло-інсталяції. Кожен з учасників творчого змагання під пильним спостереженням членів журі розкривав експозицію підготовленої теми та диригував армадою світлових приладів, знаходячись за пультом керування. При поєднанні трьох динамічних складових дійства (звуку, відео-графіки та світла) на очах у присутніх формувався насичений образами простір. Рухомі голови прожекторів з оркестровою злагодженістю вибудовували надроблені та деталізовані фантомні ефекти, кожен з яких змінювався згідно пульсації музичної композиції.

Роботи учасників

Устаткування від технічного партнеру заходу – компанії Zinteco безвідмовно працювало на межі незбагненної магії. Вправно маніпулюючи ним, лайт-дизайнер генерував у режимі присутності колористичну тканину світлового дійства. Захід впевнено набував симптоматичних ознак таїнства і його довільно хотілося асоціювати із соковитим словом enigma, прив’язавши до нього похідний прикметник – енігматичний.

Кожен епізод турніру подавався за межами локації творчого змагання в режимі онлайн-трансляції і зацікавлена заходом аудиторія могла відслідковувати його перебіг з будь-яких гаджетів, під’єднаних до інтернету.

Обґрунтована критика та компетентні коментарі з боку членів журі водночас слугували додатковим матеріалом для збагнення побаченого дійства. Втім, експертній колегії не завжди легко давалося оцінювання представлених робіт, і іноді оцінки кардинально відрізнялися. Кількість балів присвоювалася за трьома критеріями оцінювання: композиція, індивідуальність режисерського мислення та володіння технічними засобами.

Журі

А поки черговий учасник турніру проходив останні приготування біля пульту керування, модератори заходу телеведучий Віктор Коломієць, художник Іван Семесюк та звукорежисер Олексій Яременко вдавалися до жвавого обговорення представлених попередніх робіт. Перерви між коментарями суддів та жартами ведучих заповнювались цікавими інформативними вкрапленнями. Завдяки ним глядачі мали можливість панорамно ознайомитись з історичними етапами становлення світлотехнічних програм – від свічки, гасової лампи та лінзи Френея до найновітнішого устаткування.

Ведучі

Спостерігаючи вогонь в очах учасників, становиться зрозумілим акцент цьогорічного формату саме на початківців, адже саме на початку шляху будь-якої справи у людини найшвидше виростають крила.

Творче протистояння вивели на фінішну пряму трьох фіналістів, які для суддів до останньої миті лишалися анонімними. Перш за все був оголошенний учасник що набрав найбільшу кілкість вподобань на сайті в результаті голосування за Приз глядацьких симпатій. Ним став Сергій Кравченко (Черкаси). За кількістю здобутих балів, в результаті голосування журі, було визначено бронзового призера цьогорічного турніру LVSdesign Junior – Ріната Ніязова (Київ). Трохи згодом стали відомими імена срібного та золотого призерів заходу. Володарем почесного другого місця виявився Дмитро Годиненко (Київ), натомість абсолютна першість здобута Ярославом Карахімом (Черкаси). Тож концертні майданчики в інших містах можуть розраховувати на яскраві світло-візуальні шоу високої якості.

Потім було святкове нагородження: у когось радість від перемоги, а дехто і засмутився. Але подарунки від партнерів Турніру отримали всі фіналісти.

Процес нагородження

Захід завершився, але перед очима лишилися блоки фантомних спалахів від побаченого променевого дійства. Естетика світла надовго осідає у глибинах пам’яті громіздкою і незабутньою капсулою вражень. Історичний літопис професії дизайнерів сценічного світла поповнено сімома новими іменами. На професійну арену виведено майбутніх майстрів, які ще проходять етапи творчого формування. У кожного з них попереду не одна віха становлення. І досвід такого змагання є неспростовним доказом того, що LVSdesign підвищує рівень дизайнерів сценічного світла в українській спільноті.

[Total: 10    Average: 3.7/5]