Відеомаппинг – це мистецтво, а також наука, особливо коли мова йде про мегапроекти в масштабах церемоній відкриття олімпійських ігор цієї зими в Пьончанзі, Південна Корея. Це величезне завдання було виконано командою від ETC Audiovsuel під керівництвом Патріса Букенйоуза, відео-режисера та ветерана декількох таких ігор.
Компанія ETC Audiovisuel отримала контракт від Panasonic за цей проект, оскільки Panasonic є головним спонсором Олімпійських ігор і забезпечує систему проектора, що використовується для церемонії відкриття та закриття Олімпійських ігор. Генеральним продюсером церемонії та контроль за творчими колективами, виконувала компанія CHEIL, маркетингове агентство Samsung і звичайно, команди з багатьох людей, які реалізувували таку грандіозну подію.
Букенйоуза говорить, що ця подія показує еволюцію в стилі відображення: “Менш реалістичний та більш абстрактний, ближче до генерування медіа в реальному часі. Ми пропонуємо більш сучасний стиль, менш ілюстративний. Для цього нам потрібно змінити спосіб, яким ми думаємо про наш “інструмент” – систему відеопроектування. Як і тоді, коли ви створюєте новий музичний інструмент, ви пропонуєте нові можливості для творця музики, це те ж саме для налаштування відео “, говорить він.
“Щоб узагальнити наш спосіб мислення, давайте почнемо з історії”, – продовжує Букенйоуза. “У Сочі було дві башти проекторів, кожен з яких відображав всю сцену. В Ріо було чотири башти проектора з тією ж концепцією, кожен з яких здатний створити повний образ. Пьончанзі – це п’ять башт. Це диктується формою місця проведення, п’ятикутником, а також пропонує п’ять напрямків “світла”, оскільки на церемонії відкриття відео використовувалось не тільки як динамічне зображення, а також як світло “.
Щоб запропонувати максимальну гнучкість в Пьончанзі, команда ETC Audiovisuel змогла індивідуально керувати виходом світлового рівня кожної вежі, як ніби ви граєте зі світлом. “Тобто, я думаю, нова епоха відеопроекційного маппінгу далеко за рамки єдиного ілюстративнного шляху. Також проекція була змішана з AR (розширеною реалністю). Стиль геометричного відображення створює дуже приємну суміш між віртуальним і реальним світом », – пояснює Букенйоуза.
Для церемонії використовувались дві моделі проекторів Panasonic: 65 PT-RZ31K / RQ32K компактних проекторів з високою яскравістю 30 000 люменів, які використовуються з трансляційними перемикчами AV-HS6000 Series Broadcast Grade 2ME Live Switchers2, а також 10 проекторів PT-RQ32K 4K HD для проекції на спеціальні об’єкти під час показу. Медіа-сервери ETC Audiovisuel’s OnlyView версії 6 та повна 3D система, яка також використовувалася для Сочі та Ріо.
Це перший раз, коли шоу було зроблено ETC Audiovisuel повністю в 3D, щоб автоматично керувати відображенням відео в русі, на всіх частинах проекції, включаючи підйомники та сценічного елемента дзвоника. “У минулому у нас, як правило, було лише кілька елементів у 3D”, – говорить Букенйоуз. “Цього разу все було зроблено в 3D і ми імпортували всі мальовничі елементи 3D у медіа-сервери з автоматичним відображенням елементів, щоб вміст залишався ідеальним та динамічно вирівняним з об’єктами в реальному часі”.
Букенйоуз знаходився в Кореї з 26 грудня 2017 року і залишатиметься до 22 березня 2018 року після церемонії закриття паралімпійських ігор. Його команда з 22 осіб, щодня стикається з деякими труднощами, найскрутніше це робота на відкритому майданчику, в одній з найхолодніших місць у Кореї, де вони можуть лише репетирувати вночі, оскільки протягом дня вони не бачать відео, а температура опускається значно нижче нуля.
“Це був виклик, як для людей так і для відеообладнання”, – наголошує Букенйоуз. “У нас є проекційні кабіни в контейнерах з підігрівом, де також необхідна вентиляція для охолодження проекторів, І ми повинні були переконатися, що обладнання не замерзне. На щастя, це вийшло. У Panasonic не було ніяких пошкоджень “.
Щоб отримати найкращу графічну презентацію, зображення має бути динамічним та дуже чітким. ” Світло проекторів надходило прямо на поверхню землі від проекторів на п’яти башт. Для цього потрібне дуже чітке калібрування”.
Крім того, кожні 20 пікселів мали інший розмір, оскільки вони рухалися від центру поля до краю. “Всі пікселі різних розмірів, щоб створити загальне зображення”, – наголошує Букенйоуз.
Інше нововведення цього року: короткі відеоролики, представлені перед різними сегментами шоу. “Ми відправляємо їх в Олімпійську телетранслюючу систему в 4К, а також на екрани на стадіоні. Оператору складно керувати в ручному режимі перемикаючись від відеоматеріалу до реального трансляціїї, тому медіасервери за тайм-кодом автоматично передавали відео на пульт Panasonic в реальному режимі” – додав Патріс.
Додаткова реальність (AR) також була в грі для цього шоу, що вже використовувалося в церемонії Японії в Ріо. “Частина шоу була в розширеній реальності, що тягне за собою додавання об’єктів комп’ютерної графіки з таким кутом камери, як це насправді в прямому ефір. На цей раз під час показу були кілька моментів, наприклад, коли зірки створювали сузір’я, було додано купол, так, ніби купол був вершиною неба в розширеній реальності”, – каже Букенйоуз, підкреслюючи, що АР може бути тільки глядачі бачать трансляцію або на екранах на стадіоні, а не на живо. “AR – це нова технологія, яка буде розвиватися все більше і більше. Це додатковий шар для телеглядачів, який тепер може ідеально співпадати з тим самим кутом камери, що і живий показ “.