Розкішний круїзний корабель AIDAprima – це новий флагман AIDA Cruises. Побудований компанією Mitsubishi Shipbuilding в Нагасакі (Японія), може вмістити до 3300 пасажирів.
Бйорн Херманн розробив технологічно просунуте освітлення борту.
Концепція освітлення
Головне місце серед приладів зайняли 50 нових гібридних GT-1 та не менше 342 універсальних та високопродуктивних софітів impression X4 Bar 20 від GLP.
На запрошення агентства East End Communications GmbH, Бйорн тісно співпрацював з продюсерською компанією phase7, яка надає творчі та технічні послуги компанії Ambion. Так знаходять необхідне рішення для AIDA Cruises.
Судно має декілька розважальних майданчиків, в тому числі Theatrium з сидіннями. Амфітеатр пропонує яскраві шоу і кабаре, Aida Bar. На танцювальному майданчику виступають живі групи і відбуваються дискотеки.
Освітлення судна
Бйорн Херманн отримав повну свободу для власної інтерпретації освітлення, щоб внести життя у цей простір. Працюючи в тісній співпраці з Свеном Сореном Бейером, засновником і художнім керівником phase7, який з самого початку уявляв корабель як гігантську матрицю освітлення, дизайнер інстинктивно зміг побачити головну роль X4 Bar.
“Ми зі Свеном обидва мали дуже позитивний досвід роботи з цими приладами протягом минулого року. Всі Bar працюють в по-елементному режимі, вимагаючи 70 DMX, і були описані як «дивовижні продукти”.
Загальна концепція передбачала створити джерела світла на всіх рівнях корабля від центру. Отримати найважливіший ефект у вигляді гігантської матриці з 342 приладів X4 Bar 20.
Розташовані на балконах в чохлах від дощу, виконаних на замовлення. Вони перетворили AIDAprima в гігантський екран низької роздільної здатності шириною 300 метрів, на якому можна демонструвати графічні повідомлення.
Після світлового шоу з 30-хвилинним тайм-кодом пройшов обряд хрещення, який провели актриса Емма Швайгер і капітан судна.
Центральним моментом шоу була ефектна вистава від компанії Potsdamer Fireworks, яка створила ідеальну взаємодію музики і світла.
Дизайнер світла підкреслив важливість функцій нахилу і зуму у приладів X4 Bar 20 в рамках загальної стратегії дизайну.
“В принципі, освітлення стелі салону, яке поширюється по всій площі балкону, і 342 прилади разом створюють надзвичайно потужне полотно. Х4 Bars діють на аудиторію як ефект засліплення. Це було використано разом зі Sparkle- ефектом та з рухомими повідомленнями”.
Що стосується GT-1, то Бйорн Херманн зробив:
- З 14 приладів центральний ефект в AIDAprima Theatrium
- Ще 12 одиниць встановив на кормі судна на шести поверхах, по два прилади на кожному
- Інші 20 приладів з ретельно налаштованим зумом, розташовані на землі. Вони створили кольорову заливку всього корабля, стробоскопічні ефекти і гобо-малюнки.
Рішення GLP більш ніж виправдало його очікування.
“На мій погляд X4 Bar є ідеальним продуктом з неперевершеною потужністю, в той час, як GT-1 легко і плавно вписується в ланцюги гібридних приладів “.
Впровадження складного шоу в морі
“Оскільки AIDA був зайнятий пасажирами, ми не мали жодної можливості проводити великі репетиції заздалегідь. Слід було встановити X4 Bar під час подорожі в той час, коли пасажири були в своїх каютах. На щастя, в Роттердамі ми були в змозі зробити короткий сухий прогін. За ці дві години нам вдалося перегрупувати Beam-світильники за допомогою IPad”.
“Це було складною задачею, тому що ми не мали можливості бачити шоу заздалегідь – за всі мої 20 років професійного досвіду я ніколи до цих пiр не мав роботу такого масштабу без можливості для тестового прогону”.
Весь дизайн освітлення, програмування і 3D-візуалізація були зроблені заздалегідь в берлінській студії з використанням wysiwyg.
Контроль
Створили кілька пультів управління з повним резервуванням, використовуючи консолі grandMA2 (повнорозмірні) з головним управлінням від AIDAprima.
Для цього використовували бездротову (мікрохвильову) технологію управління шоу з берега на судно під керівництвом Герда Трапманна. З передачею таймкоду всім системам через UHF, з повним резервуванням.
Вся інтеграція стала можливою завдяки команді висококваліфікованих фахівців: оператор освітлення (світлові ефекти) Марк Брункхардт, оператор освітлення (біле світло) Маркус Рюнке, а на чолі мережевих технологій був Мартін Майєр.
В кінці ми отримали величезну подяку від клієнта (Бйорн Херманн)
Відео урочистого відкриття